ConsultancyDigital Marketing

Succesvol digitaal rekruteren met VAB

Je kan op de wegenwachters van VAB altijd een beroep doen als je aan de kant van de weg staat met autopech. Zij hebben ook rijscholen en trainen mecaniciens om hun service center te bemannen. Deze keer sputterde de motor van VAB zelf door een dringende nood aan ingevulde vacatures. Us was meteen onderweg om te depanneren!

Collega’s gezocht!

De challenge voor VAB was om 2 openstaande vacatures in te vullen die al een jaar niet ingevuld raakten. Deze waren voor functies zoals technische trainer en helpdeskmedewerker automotive. Zoals je kan afleiden, zochten ze profielen met een technische achtergrond. Hierdoor was het een grote uitdaging om de juiste profielen te vinden op een krappe arbeidsmarkt waar de vraag naar medewerkers al groter is dan het aanbod.

VAB wenste potentiële kandidaten te benaderen via een creatieve rekruteringscampagne met video om een kwalitatieve instroom naar hun website te leiden. Om ervoor te zorgen dat de campagne zijn doel niet miste, klopte VAB bij Us aan. Zei daar iemand targeting? Vamos!

Daarnaast was een upgrade van hun huidige CMS (Content Management System) van Magento 2.3 naar Magento 2.4 een absolute must omwille van de support, een nieuwe look & feel was aan de orde en de gebruikservaring van hun klanten kon een upgrade gebruiken. Ze zochten ook nog even een manier om hun conversieratio per user te verhogen, met als resultaat betere verkoopcijfers en langere bezoeken in de webshop. Een serieuze boterham, maar samen met Us werd dit business as usual!

Targeting in twee waves

We startten in samenwerking met Buzz Agency, een videomarketing agency dat de opname en montage van het beeldmateriaal onder zijn hoede nam. Het was meteen duidelijk dat we het meest impact konden maken via Facebook en LinkedIn. Door te adverteren op LinkedIn genereerden we awareness bij het professionele netwerk van VAB. Via Facebook bereikten we dan weer de meer technische profielen. Specifiek werd getarget op profielen met een technische opleiding of ervaring in automechanica

De campagne verliep in twee “waves”.

Wave 01

Tijdens Wave 1 onderzochten we met een klein testbudget of de targeting goed zat.

Wave 02

Op basis van deze resultaten startten we Wave 2 op waarbij de targeting gaandeweg verder werd aangescherpt. Om het doelpubliek geboeid te houden zorgden we voor een variatie aan advertenties die afwisselend werden getoond.

De impact? Nieuwe collega’s gevonden!

Of dit vruchten afworp? Wat dacht je van maar liefst 30 sollicitanten! De advertenties zorgden voor de gewenste impact en VAB vond op minder dan 3 maanden de collega’s die ze zochten. Een mooie return dankzij Us!

Ben je ook op zoek naar nieuwe medewerkers? … You know who to call!

+3300

Bezoekers

+30

Sollicitanten

+2

Nieuwe aanwervingen

Kan je net als VAB hulp gebruiken bij je digitale marketing campagnes?

Contact Us en we helpen je uit de nood!

Gerelateerde cases

Content CreationDigital Marketing