ConsultancyDigital MarketingPerformance & data

ApriL en Us – Beauty secrets en performance marketing

Vorig jaar zetten we een co-creatie op met ApriL, een toonaangevend merk binnen de Bogart Group en retailer wereldwijd. Onze focus binnen dit partnership ligt op het optimaliseren van de e-shop performance in de BeNeLux-regio. Het afgelopen jaar ontwikkelden we een doelgerichte digitale marketingstrategie, waarbij we gebruik maken van een uitgekiende omnichannel mix.

Impact!

De kern van onze aanpak is het nastreven van specifieke KPI’s, die we nauwkeurig afstemden op de doelstellingen van ApriL. Hierbij hebben we niet alleen gekeken naar de huidige trends in digitale marketing, maar hebben we ook een vooruitziende blik gehanteerd om ApriL een duurzaam concurrentievoordeel te bieden.

Performance marketing

In een e-commerce landschap waarin de concurrentie hevig is en de keuzemogelijkheden voor consumenten schier eindeloos zijn, is een middelmatige performance marketingstrategie simpelweg niet voldoende om klanten te overtuigen hun aankopen te doen op ApriL’s webshop. Us ontwikkelde een doordachte performance strategie die zich richt op het maximaliseren van onze Return on Ad Spend (ROAS). Door ons te concentreren op geoptimaliseerde ROAS, streven we ernaar om niet alleen zichtbaarheid te creëren, maar ook om relevante, gepersonaliseerde ervaringen te bieden die potentiële klanten aanspreken en uiteindelijk aanzetten tot aankoop op de webshop. Deze strategie stelt ApriL in staat om op een effectieve manier te concurreren in een verzadigde markt en ApriL’s positie als retailer te versterken.

Operations en consultancy

Wat deze samenwerking extra bijzonder maakt, is de recente uitbreiding van onze diensten naar een consultancy opdracht. Twee van onze T-shape professionals intigreerden zich in het e-commerce team van ApriL, waarbij deze twee dagen per week toegewijd zijn aan het optimaliseren van strategieën en processen. De focus ligt op CRO van de webshop, SEO en allround digital marketing. De collab tussen Us performance marketeers en de teamleden van ApriL, een co-creatie om U tegen te zeggen.

Conclusie

Deze case illustreert niet alleen onze toewijding aan het behalen van concrete resultaten maar benadrukt ook ons vermogen om verder te gaan dan de traditionele klant-leverancierrelatie. Us is niet slechts een externe partner, maar een verlengstuk van het ApriL-team, met als gezamenlijk doel het digitale succes van het merk naar nieuwe hoogten te brengen.

Benieuwd hoe we jouw e-commerce zouden boosten? Contacteer Us.

Gerelateerde cases

Content CreationDigital Marketing