ConsultancyDigital Marketing

Arvesta en Us zorgen samen voor groei met e-commerceplatform

Arvesta is vooral gekend van haar dochterondernemingen Eurotuin, MijnTuin.org en Aveve. Ze zorgen ervoor dat jouw tuin kan groeien, maar nu was het hun beurt om te groeien. Ze zochten namelijk een manier om meer klanten in de winkels te krijgen en meer online bestellingen te ontvangen. Arvesta en Us sloegen snel de handen in elkaar … en uit de mouwen!

Brand en content strategie ter plaatse bij Eurotuin

Om Eurotuin en Mijn Tuin van het best mogelijke advies te voorzien, maakt Us deel uit van hun Test & Learn Team als brand en content strateeg. Dit team werd specifiek opgericht om zaken te testen zodat een businesscase kon opgebouwd worden. Wij kijken wat er op de website geoptimaliseerd moet worden en of er een e-commercetraject nodig is. Deze aanpak is bijzonder nuttig omdat verschillende aspecten van branding en digital marketing getest kunnen worden.

One of Us kreeg van Arvesta gelukkig de nodige vrijheid zodat zaken snel uitgerold konde worden. And let’s not forget, Arvesta heeft niet één persoon van Us ter beschikking, maar het volledige team van Us. Zo konden we op heel korte tijd een optimalisatie doen van de CRO en een e-commercetraject ontwikkelen om planten online te bestellen. De do’s en don’ts dus kregen vorm.

Een nieuw e-commerceplatform voor Aveve

Aveve bestaat uit twee aparte websites, avevewinkels.be en een apart platform met een click & collect, die moesten samensmelten. Zo moest Click & collect (om online te bestellen en in de winkel op te halen) meer bestellingen genereren. En daarnaast moesten click & collect en de Aveve winkels ‘gemerged’ worden naar één e-commerce platform om de merkbekendheid te vergroten, uit te blinken met een uitgebreid online assortiment en meer revenu te creëren.

Voor de UX-optimalisatie van Click & collect gingen we A/B testen in samenwerking met het development team. De ROAS wezen meteen op een stijging van de inkomsten. Daarna zijn we begonnen aan de strategie: hoe moet die nieuwe webshop eruitzien, wat met de UX, wat met de content. De tekst van het volledige productassortiment moest bovendien geoptimaliseerd worden, rekening houdend met de nieuwe algoritmes van Google (meer rich tekst en meer informerende kortere producttitels). Een heuse karwei waar Us niet voor terugdeinst! Vervolgens hebben we de productpagina’s geschreven met converterende knoppen en hebben we transactionele copy geschreven. Excuse me? Als je bijvoorbeeld een account aanmaakt hoort daar een bepaalde flow bij en dat noemen we transactionele copy.

Ik zat daar misschien als extern consultant, maar voelde mij daar echt part of the team.

Annelies, One of Us

Sharing is caring

Vandaag monitoren we nog steeds alles van nabij om samen met het Test & Learn team te blijven ontwikkelen en te testen. Door ter plaatse samen te werken voelden wij ons echt een deel van het team. Een team dat samen naar hetzelfde doel werkt. Een team dat trots is als Aveve live gaat, omdat je weet welke impact je hebt gemaakt. Us staat bovendien als een heel team achter Arvesta en is ter beschikking om snel te schakelen wanneer nodig. Want door samen te werken leer je ook enorm veel bij van elkaar en kan je kennis delen. Sharing is caring!

Contact Us en we helpen je uit de nood!

Gerelateerde cases

Content CreationDigital Marketing