Wie zoekt, die vindt … Valentino dankzij SEO-traject van Us
Het familiebedrijf Valentino maakt al sinds 1978 authentieke Belgische chocolade om duimen en vingers bij af te likken. Wie op zoek is naar lekkere pralines weet waar ze te vinden. Jammer genoeg was dat voor Valentino niet het geval. Ze konden dus wel een boost gebruiken! Gelukkig had Us een SEO-traject in de aanbieding om duimen en vingers bij af te likken!
Valentino beschikt over een ruim assortiment aan Belgische chocolade en pralines dat ze niet enkel aanbieden in hun verschillende winkels, maar ook in hun internationale webshop. En net die webshop, die nog maar net gloednieuw was,moest gemakkelijker terug te vinden zijn via online zoekresultaten (Google Search, Bing Search, …). Er was dus nood aan een grondig SEO-traject om niet enkel meer verkeer op de website te krijgen, maar ook hogere posities te behalen in de zoekresultaten van Google.
Een grondige audit als aperitief
We gingen meteen van start met een audit van hun huidige organische situatie. We keken onder meer naar de opbouw van de website, deden een concurrentieanalyse (hoe ze zich dus positioneren op de online markt) en gingen na wat zoal de best practices zijn waarvan Valentino nog geen gebruik maakt. Zo kwamen we in één klap potentiële quick wins tegen waarmee Valentino een stapje hoger kon staan in de zoekresultaten. Vervolgens deden we een on-page en off-page SEO-analyse waarin verschillende zoekwoorden per pagina onder de loep werden genomen. Na de nodige conclusies te hebben getrokken, stelden we een actieplan op met een lijst van prioriteiten. Let’s go!
Keywords en een dashboard anyone?
Na deze audit namen we samen met hun contentteam de, hoe kan het ook anders,content onder handen. Wij voorzagen een workfile met alle URL’s, keywords, meta descriptions en page titles waar ze rekening mee moesten houden bij het creëren van online content. Ze hadden ook verschillende domeinnamen die we samenbrachten op één enkel webshopadres. En hopla, na enkele maanden bleek onze aanpak al te werken en stegen ze in de zoekresultaten. Om dit te kunnen monitoren, voorzagen we hen van een dashboard waar ze deze resultaten kunnen bekijken. Dit dashboard bieden we trouwens aan alle klanten aan die met Us een SEO-traject aangaan. Wij willen er immers altijd zeker van zijn dat onze resultaat gedreven aanpak voor de nodige impact zorgen.
Van keywords tot locatiepagina’s
Chocolade is een product dat seizoensgebonden is. ‘Ja uiteraard’ horen we je dan denken. Maar had je er ook aan gedacht om de belangrijkste keywords al te gaan gebruiken vóór deze periode? Wij gelukkig wel! Zo zagen we de stoomboot al van ver komen, en stonden de zoekresultaten van Valentino al lang voor de komst van Sinterklaas op punt. Daarnaast adviseerden we om voor elk winkelpunt een apartelocatiepagina te maken waar mensen de details en de openingstijden kunnen vinden. What’s next? De productdetailpagina’s aanpakken en de rich snippets toevoegen zodat ook reviews van een bepaald product in Google verschenen.
Meer impressies en bezoekers
En de impact van dit alles? Wel, wij hebben vooral zin gekregen in pralines terwijlValentino dan weer een succesvol SEO-traject achter de rug heeft, gaande van meer impressies tot meer bezoekers. Valentinobelgium.com krijgt nu vanuit verschillende landen meer en kwalitatief SEO-verkeer van chocoladeliefhebbers. En dat is het resultaat van een geslaagd SEO-traject. Eentje om duimen en vingers bij af te likken!