Hogere conversie voor de webshop van Eurotuin
Eurotuin heeft 3 vestigingen en een online webshop met een groot assortiment voor huis, tuin en dier. In 2018 werd Eurotuin overgenomen door Arvesta en die overname gaat gepaard met de nodige ambities: een ruimer assortiment en een hogere conversie. Us liet er geen gras over groeien en ging meteen aan de slag!
Meer producten en conversie
De doelen waren duidelijk: een verbetering van de huidige digitale processen, een ruimer online assortiment én een hogere conversie voor de webshop. De ‘Magento’ webshop moest bovendien groeien op het vlak van producten, processen en omzet. Klinkt als een fikse karwei, maar met de hulp van Us zo gefikst!
Assortiment wordt uitgebreid
Met de ambities van Arvesta en Eurotuin in het achterhoofd, werd er eerst gekeken om een zo ruim mogelijk assortiment aan te bieden op webshop dat zo goed mogelijk overeenkwam met het assortiment in de 3 vestigingen. Om dit te halen, moesten er om te beginnen meer dan 2000 producten online geplaatst worden, zorgvuldig geselecteerd door het inkoopteam.
Het online plaatsen van deze producten ging ook gepaard met het aanvullen van de nodige productinformatie. Hierdoor werden zowel de 2000 nieuwe producten, als het huidige assortiment verrijkt met productdata, marketingteksten en relevante informatie om de klant te overtuigen van een aankoop.
Verder heeft Eurotuin ook een connectie met MijnTuin.org, een community voor de tuinliefhebber met een marktplaats die gekoppeld is aan Eurotuin. Ook voor deze marktplaats werd een selectie uit de meer dan 2000 producten gemaakt, wat ook weer een uitbreiding van het assortiment opleverde.
Omzet in stijgende lijn
Naast de uitbreiding van het assortiment keken we ook naar andere manieren om de omzet op Eurotuin.be te doen groeien. We opteerden daarom voor Google Ads, met behulp van verschillende automatisch geoptimaliseerde productfeeds die werden ingeladen in Channable. Eurotuin kan daarbij op onze hulp rekenen voor zowel de opzet van deze tools als het beheer van de ads. Tijdens een wekelijks overleg lichten we bovendien de bezoek -en omzetcijfers en andere KPI’s toe. Daarbovenop staan wij nog steeds in voor de contentcreatie en advertising van hun sociale mediaposts voor Facebook en Instagram.
Eurotuin in volle bloei
De impact op de dagelijkse werking van Eurotuin was meteen merkbaar. Om er te zeker van te zijn dat Eurotuin het e-commercetraject kon blijven verderzetten, hebben wij onze kennis en expertise omtrent Magento overgedragen aan één van hun medewerkers. Daarnaast activeerden we op regelmatige basis promoties, verliepen bestellingen vlekkeloos en boden we ondersteuning op het vlak van aftersales. En de conversie? Wel, we voerden een conversieoptimalisatie uit op de homepagina waardoor producten direct zichtbaar en dus bestelbaar werden. Resultaat? Een directe verhoging in het aantal clicks, een hogere conversie voor de webshop … en blije gezichten bij Eurotuin!