Stoeterij Zangersheide dankzij rebranding nog steviger in het zadel
De stoeterij uit Lanaken vergaarde op het internationale toneel naam en faam met het fokken van sportpaarden. Zij organiseren ook het WK jumping en verkopen paarden via veilingen. Al die internationale aandacht schreeuwt om een overzichtelijke website met een professionele uitstraling. Us stond al meteen te trappelen van ongeduld!
Consistentie iemand?
Het grootste probleem van Zangersheide bleek een gebrek aan consistentie en een branding die sinds de jaren ‘70 niet meer is veranderd. Zowel de catalogus, website als hun advertenties zagen er telkens anders uit, er was dringend nood aan modernisering en een duidelijke lijn in hun branding.
Primaire en secundaire kleuren
We gingen van start met hun logo. Een iets ander type ster, een sierlijk lettertype en het verkleinen van de paarden deed wonderen. Een minimale ingreep met maximale impact! We maakten een onderscheid tussen enerzijds de algemene communicatie rond Zangersheide, waar we blauw en geel gebruikten. En anderzijds een gouden variant voor het WK en de ‘quality auctions’. Dit onderscheid bracht meer duidelijkheid en consistentie.
Een branding met klasse
We hielden ook de lettertypes onder de loep en kwamen aandraven met een scriptfont (IvyPresto Display) om het geheel een moderne uitstraling met klasse te geven. We ontwikkelden een paar grafische elementen met overlays waarop tekst kan geplaatst worden om te gebruiken voor social media. We ontwikkelden ook een subtiel patroon met hun schildicoon (denk aan dakpannetjes) dat gebruikt wordt als achtergrond voor de WK-pagina en de dunne lijnen geven het geheel een ‘fancy vibe’. We gaven tenslotte de gele accenten een prominentere plaats om hun herkenbaarheid te vergroten en hen te onderscheiden van de rest.
Opfrisbeurt voor de website
Het grote struikelblok op hun website was dat ze voor verschillende onderdelen aparte websites hadden. Er was een duidelijke nood aan structuur en navigatie. De workshops georganiseerd door Tailr, als de Custom/CMS-afdeling van PHPro (de ontwikkelaars van de website) in samenwerking met Zangersheide, hebben geleid tot waardevolle inzichten voor een verbeterde structurering.
Stijlvolle catalogus
De impact van al deze noeste arbeid vraagt u? Hun catalogus ligt nu in lijn met de vernieuwde branding waarin Zangersheide nog volledig herkenbaar en zichzelf is. Een responsief logo zorgt ervoor dat ze alle mogelijkheden behouden zonder in te boeten aan consistentie. And what’s next? Het design van hun infoblad Z-Magazine, een template voor social media waarmee ze zelf content kunnen posten en het ontwerp van hun vrachtwagens. Bring it on!