Hoe TikTok je merk vooruithelpt in 2023.
In 2016 werden de eerste dansjes gedeeld, vandaag in 2023, is het een wereldwijd social media fenomeen. De naam is Tok. TikTok.
TikTok en koopkracht
De populariteit stijgt nog steeds over de hele wereld en het verovert alle demografische groepen. Het leek zich initieel te richten op de jongeren van de bevolking met Gen Z-ers die virale inhoud creëren. Het zal je dan ook verbazen dat 43% van de gebruikers (800 miljoen) vandaag tussen 20 en 39 jaar oud is. Anders gezegd, honderden miljoenen gebruikers met koopkracht.
Het is dus meer dan opportuun om een TikTok-marketingstrategie te overwegen, of je nu een groot of klein bedrijf bent. Deze blog gaat over hoe je met je bedrijf kan inzetten op TikTok en is geschreven voor zowel degenen die de app al gebruiken en meedansen (we vellen geen oordeel) als voor degenen die helemaal nieuw zijn in de wereld van TikTok.
TikTok Tips
Vul je profiel met elementen die uniek zijn voor je merk, doe niet wat anderen al doen. Dat ontdek je door een kijkje te nemen op de “For You”-pagina met soortgelijke inhoud.
Scroll rond en breng in kaart welke content of verhaalstructuren welke gebruikers aantrekken. Ga na welke content concurrenten maken, ze engageren zich waarschijnlijk met hetzelfde publiek.
Het mystieke algoritme van TikTok
Alle zakelijke TikTok-accounts hebben één prioriteit, verschijnen in de felbegeerde ‘For you’-feed.
Deze feed bevat content die speciaal samengesteld is voor de smaak en voorkeuren van elke gebruiker. Volgens TikTok zijn de aanbevelingen die een gebruiker krijgt gebaseerd op volgende factoren:
- Gebruikersinteracties – welke content een persoon bekijkt, becommentarieert en leuk vindt (of niet)
- Video-informatie – de extra stukjes informatie in video’s die gebruikers bekijken, zoals hashtags, bijschriften en trending topics
- Apparaat- en accountinstellingen – het TikTok-algoritme gebruikt basisinformatie uit de accountinstellingen van een gebruiker, zoals locatie, taalvoorkeur en het type apparaat dat hij gebruikt om aanbevelingen te doen voor zijn feed.
Het TikTok-algoritme is verre van eenvoudig. Roep hulp in van een Social Media-agency zoals Us.
TikTok Analytics
Met de ingebouwde analytics-tool kan je de vooruitgang in de tijd volgen en de best presterende inhoud verbeteren.