Digital MarketingPerformance & data

Meer bereik op LinkedIn? Us geeft je 5 tips

Trump beweert dat hij het “te druk” had om dozen met geheime documenten terug te geven, Rita beweert geen drankprobleem te hebben, LinkedIn beweert strikt zakelijk te zijn. De waarheid is echter (Donald en Rita laten we even voor wat het is) dat LinkedIn een sociaal netwerk is als een ander. Het maakt gebruik van een algoritme om inhoud al dan niet naar zijn gebruikers te sturen en vertrouwt daarvoor op verschillende factoren.
We nemen je met deze blog op sleeptouw doorheen het algoritme zodat jouw posts in de toekomst meer bereik hebben.

LinkedIn-algoritme vandaag: Hoe het werkt

Je content op het algoritme enten zal alleen maar in je voordeel werken. Hou je notitieblokje in de aanslag mensen! Met de enorme hoeveelheid content die LinkedIn dagelijks te verwerken krijgt, vindt de eerste selectie plaats op basis van de kwaliteitsscore van je bericht. Het algoritme van LinkedIn houdt rekening met allerlei factoren om te bepalen hoe relevant jouw bericht is voor jouw doelgroep. Vervolgens wordt je content in een van de volgende drie categorieën ingedeeld: spam, lage kwaliteit of hoge kwaliteit.

Volgende zaken kunnen gemarkeerd worden als spam, waardoor je content meteen in de vergeetput belandt

closeSlechte zinsbouw

closeMeerdere linken in je bericht

closeMeer dan elke drie uur posten

closeMeer dan vijf mensen getagd

closeGebruik gemaakt van hashtags #like #follow of #comment

Lage kwaliteit: Saaie content

Als niemand op je post reageert (of erger nog, als je publiek je bericht als spam markeert of ervoor kiest om het uit hun feed te verbergen), zal LinkedIn geen moeite doen om het verder te verspreiden en dan verdwijnt je post in de vergetelheid. Hieronder enkele tips om de vergeetput te omzeilen.

Hoge kwaliteit: Dit zijn behapbare berichten

check_boxHet bericht is gemakkelijk leesbaar

check_boxHet stimuleert reacties met een vraag

check_boxEr worden drie of minder hashtags gebruikt

check_boxGebruik van relevante zoekwoorden

check_boxJe tagt mensen die waarschijnlijk zullen reageren. (So no Obama, okay?)

check_boxUitgaande links staan in de opmerkingensectie

Het uur van de waarheid, het proces van je post

Wanneer het voor LinkedIn duidelijk is dat je content geen spam is, duwt het die naar een handjevol volgers. Wanneer deze binnen het kwartier betrokkenheid toont, (likes, reacties en shares) zal LinkedIn je content doorduwen naar meerdere mensen & repeat. Het is dan ook zeer waardevol om deel uit te maken van relevante groepen, want daar is de kans groter dat je content gesmaakt wordt. Dit alles vindt plaats in het eerste uur nadat je een bericht hebt gedeeld. Erop of eronder dus.

Indien je post betrokkenheid genereert, zal het machtige algoritme je content naar een breder publiek sturen. Wie jouw bericht vanaf hier te zien krijgt, hangt af van de graad van connectie en eerdere interactie.

Enkele tips bij de tijd van postings

  • Post op een tijdstip waarvan je weet dat je volgers actief zijn
  • Verwerk een opmerking of vraag in je caption, lok engagement uit
  • Post consistent, zodat je volgers weten wanneer je iets nieuws plaatst
  • Wees als merk ook actief op andere pagina’s en zet in op interactie
  • Actief zijn op andere gebieden van LinkedIn door interactie aan te gaan met andere berichten.

Conclusie

Het begint allemaal met het vermijden van spamachtige praktijken en het leveren van hoogwaardige content die voldoet aan de aanbevelingen van LinkedIn. Hou rekening met de kwaliteitsscore van je bericht en vermijd slechte grammatica en overmatig gebruik van links en hashtags. Ga voor betrokkenheid en interactie door vragen te stellen en te reageren op opmerkingen.

Daarnaast is het cruciaal om te begrijpen hoe LinkedIn je berichten test in de eerste uren na plaatsing. Maak gebruik van deze periode door op het juiste moment te posten, je volgers te kennen en consistent te blijven. Laat jezelf ook zien op het platform door actief te zijn en interactie aan te gaan met andere gebruikers.

LinkedIn is als een netwerkwonderland, waar je kansen kunt creëren en je professionele merk kunt laten groeien. Door de werking van het algoritme te begrijpen en slim gebruik te maken van de mogelijkheden, kun je jouw bereik op LinkedIn vergroten en jezelf in de schijnwerpers zetten.

Dus, trek je digitale wandelschoenen aan en ga op avontuur in netwerkwonderland. LinkedIn wacht op jouw boeiende content en nieuwe connecties. Veel succes en veel netwerkplezier!

Bron: https://engineering.linkedin.com/blog/2018/03/a-look-behind-the-ai-that-powers-linkedins-feed–sifting-through

Delen:

Heb jij nood aan een e-commerce manager die zowel technisch als strategisch nadenkt?

Delen:

Gerelateerde blogs

AIDigital Agency

Why we (Us) needed to redefine our agency model… And why I advice every agency to do the same…

Lees meer
ConsultancyContent CreationDigital MarketingE-commerce

Onze content strategist zorgt voor nog meer plezier bij Aveve

Lees meer
Digital MarketingE-commerce

Us en Marketing Automation voor fashion retail

Lees meer