Digital MarketingPerformance & data

Wanneer je je Shopping campaigns best meet met POAS

Met Return on Ad Spend (ROAS) meet je wat leidt tot conversies en de inkomsten die daaruit voortvloeien. Bij Us kiezen de marketeers voor een meer betekenisvolle metriek; Profit on Ad Spend of POAS.
Uiteraard kunnen campagnes geoptimaliseerd worden voor betere ROAS, ze vertellen gewoon niet het volledige verhaal. Wat écht belangrijk is binnen performance marketing, is extra waarde creëren door gebruik te maken van op winst gebaseerde statistieken. POAS is de sleutel tot impact. Ontdek in deze blog waarom.

POAS versus ROAS

Laat de gelijkenis van de termen en formules je niet afleiden van het feit dat POAS en ROAS zeer verschillende modellen zijn.
ROAS houdt bijvoorbeeld geen rekening met de winstmarge op elke verkoop, terwijl POAS dat wel doet. Gebruik dus zeker POAS in situaties waar winsten op verschillende producten (aanzienlijk) variëren of wanneer de winstmarge met de tijd verandert.

Betere performance marketing door middel van POAS

POAS duikt dieper in de cijfers, maar biedt ook een nuttig overzicht van het succes van een campagne. De Us-filosofie is dat wanneer je de juiste doelen stelt, je een groot deel van de biddingstrijd wint en langdurig succes opbouwt.

De impact van POAS op e-commerce

  • Accurate, data-driven rapportage
  • Transparantie voor alle stakeholders
  • Betere optimalisatie op productniveau
  • Snelle aanpassing aan veranderingen

Uitermate interessant voor volgende bedrijven

Of je nu in een nichemarkt of grootschaliger opereert, POAS moeten top of mind zijn bij e-commercemerken. Want, POAS levert een beter overzicht op zowel bottomline als topline niveau en stelt je in staat winst te maximaliseren.

POAS is vooral interessant voor merken met kleine marges en grote producthoeveelheden, waar winst uit een breed assortiment het belangrijkste doel is.

Daarnaast is POAS zeer waardevol wanneer je veel variatie hebt in je winstmarges. Ze leggen de producten met de grootste winstmarge snel bloot.

Bij Us richten we ons op performance, technologie en controle. We stellen automatische trackers in die de kosten en winst per product weergeven, zodat we de winst kunnen maximaliseren en de uitgaven op een meer bottemline niveau kunnen sturen.

Delen:

We gebruiken de perfecte mix van creativiteit en technologie, ontdek wat dat betekent voor jouw team. 

Delen:

Gerelateerde blogs

AIDigital Agency

Why we (Us) needed to redefine our agency model… And why I advice every agency to do the same…

Lees meer
ConsultancyContent CreationDigital MarketingE-commerce

Onze content strategist zorgt voor nog meer plezier bij Aveve

Lees meer
Digital MarketingE-commerce

Us en Marketing Automation voor fashion retail

Lees meer