ConsultancyContent CreationDigital MarketingE-commerce

Onze content strategist zorgt voor nog meer plezier bij Aveve

Bij Aveve groeit plezier. En die slogan geldt niet alleen voor de bekendste tuin-, dier-, en bakretailer. Ook voor onze content strategist is het een echt plezier om aan de slag te gaan als consultant bij Aveve. Wat ze daar zoal doet? Marketingcampagnes opzetten, productinformatie schrijven, nieuwsbrieven en SEO-teksten schrijven en nog veel meer. Je ontdekt het hieronder allemaal!

We gaven jullie al een tipje van de sluier met onze case over Arvesta en Us, nu graven we wat dieper in de potgrond om onze samenwerking met Aveve (onderdeel van Arvesta) voor te stellen. Met de hulp van Us was de launch van de nieuwe Aveve website een groot succes afgelopen december. Ook na de livegang van de nieuwe website bleven we Aveve bijstaan.

Gezocht en gevonden: creatieve duizendpoot

Onze consultant ondersteunt Aveve met allerlei creatieve inzichten. Zowel het digitale e-commerce team als het marcom team wordt versterkt door one of Us. Binnen de marketingafdeling voorzien we Aveve van de nodige creatieve content voor de nieuwsbrieven, affiches, folders en gidsen. Met de juiste woorden worden de klanten geïnspireerd om een aankoop te doen op de Aveve webshop of in een winkel bij hen in de buurt. Katsjing!

De weg naar een succesvolle webshop

Met de launch van de nieuwe website kwam er meteen ook een leuke webshop bij. Voortaan is het dus mogelijk om makkelijk al jouw Aveve producten online te bestellen. Zo’n webshop vraagt natuurlijk om kwalitatieve productinformatie, de beste banners en leukste campagnes. Count Us in!

De producten worden van de juiste informatie voorzien via een PIM-systeem. Hierin wordt alle info over de producten bijgehouden waarna het doorstroomt naar de website. Voordat de nieuwe website gelanceerd werd, was er een hele batch van wel 5000 producten die productinformatie nodig hadden. Die missie brachten we tot een goed einde. Uiteraard komen er op regelmatige basis producten bij op de webshop die ook de juiste informatie krijgen.

Werken bij Aveve is echt een plezier. Ik voel mij er helemaal thuis en zit er in een geweldig, warm team

Tiffany, One of Us

Een goede online vindbaarheid

Om er zeker van te zijn dat je merk opgemerkt wordt via de verschillende zoekmachines, is het belangrijk om goede SEO-teksten te hebben. Zowel onderdaan de collectiepagina’s als op de merk + categoriepagina’s vind je de juiste SEO-teksten om online te scoren. Smijt daar de juiste campagnes bij en je hebt het perfecte recept voor een goeddraaiende webshop met voldoende awareness bij de klanten. Denk hierbij aan campagnes voor Kerstmis, Pasen, Moederdag en de zomervakantie. Sinds kort kan je via de Aveve webshop een boeket bloemen bestellen en laten leveren op een adres en datum naar keuze. Deze nieuwe service werd en wordt nog steeds voorzien van een goed marketingplan met onder andere socialmediaposts, vermeldingen in de nieuwsbrieven en samenwerkingen met partners.

Over offline scoren en leuke goodies

Strategische campagnes en acties voer je niet alleen online. Ook offline is het belangrijk om een goede User Experience te hebben met een strategie die blijft plakken. Zo worden er verschillende flyers voorzien met interessante acties die de klant in zijn Aveve pakje kan vinden. En je hebt het niet van Us, maar af en toe vind je er ook een leuke gratis goodie in terug. De toekomst van onze consultant bij Aveve? Die ziet er groen -euhm- rooskleurig uit! Ons plezier blijft samen groeien en we blijven graag meewerken in het fantastische team van Aveve.

Delen:

Gerelateerde blogs

AIDigital Agency

Why we (Us) needed to redefine our agency model… And why I advice every agency to do the same…

Lees meer
Digital MarketingE-commerce

Us en Marketing Automation voor fashion retail

Lees meer
BrandingExperience Design

Een checklist om de kwaliteit van je digital design te controleren

Lees meer