Buitengewone tijden vragen buitengewone branding. Met Us is het alsof je je eigen branding afdeling hebt, zonder kopzorgen en kosten van hiring in-house.
Om te beginnen leveren we je een grondige brand proposal aan. Deze rekenen we, in tegenstelling tot andere agencies, niet aan. Zie het als een voorproever van de kwaliteit die we beloven en een springplank voor wat we samen gaan bereiken.
Geef verandering vorm
Ook al dekken onze branding services de volledige customer journey, we zijn verre van generalisten. Met Us als rechterhand geniet je van een brede en doelgerichte branding sidekick. Senior level strategists, designers en content creators tillen – samen met jouw team – je brand experience naar een hoger niveau.
Of je nu nood hebt aan een nieuwe brand identity die je concurrenten verbluft of brand experience waar niemand meer zonder wilt, wij hebben een team van toegewijde brand experts die willen co-creëren.
Co-create brands met impact!
Merken met impact hebben twee dingen gemeen. Ze vertellen een uniek verhaal over het waarom, hoe en wat en zijn doelgericht. Samen streven we de praatjes voorbij en geven we de gewenste impact en verandering vorm.
Brand strategy
Een goede merkstrategie overtuigt nieuwe gebruikers. We co-creëren impact door middel van grondig brand research en een gefaseerde uitvoering. We steken veel moeite in het begrijpen van je merk, opdat Us brand designers zich optimaal kunnen inleven.
Brand Identity
We identificeren kansen en streven ze na met een knaller van een brand identity. We zijn ambitieuze branding lovers die je brand, packaging en motion vormgeven.
We ontwerpen – of vernieuwen – je brand identity op basis van je manifest, doelgroep en geschiedenis. Deliverables omvatten een online brandguide, waarin zowel de strategie als het gebruik van alle assets te vinden zijn. Zo bondig of uitgebreid als nodig.
Employer branding
Injecteer je employer brand met de nieuwste employer brandingtactieken en tackle de uitdagingen van de krappe arbeidsmarkt. Laat Us nieuwe medewerkers bereiken door campaigns met impact. We speuren naar verbeterpunten in je employer strategy en positioning, en zoomen in op je messaging die aan je imago bouwt en nieuwe mensen aanspreekt.
Brand Messaging
Met vastgestelde values en brand guidelines creëren we branded content die vertelt waarom je merk ertoe doet. Samen schrijven we verhalen met impact.
Rebranding
Blijf relevant als merk en maak daarvoor gebruik van een slimme rebranding. Samen bekijken we waar het beter kan en wat een rebranding kan betekenen voor je merk maar vooral voor je klanten. Je kan op ons steunen voor een pientere brand strategy, brand identity en brand messaging.
De route naar impact
01
Geen druk
Onze proposals zijn vrijblijvend, hoe diep we ook duiken. Onze gain zit ‘m in nieuwe marktinzichten.
02
Transparantie
Soms passen we liever. Jij rekent waarschijnlijk op realistische en haalbare inschattingen, wij ook.
03
Naar Impact met Us
Uit ons voorstel haal je enkele quick wins en high-level plannen voor de lange termijn.
04
Stapje voor
Eens je besluit dat we tezamen beter zijn dan één, raken we de grond al rennend.
Het verschil with Us is dat het niet alleen draait om wat je afgeleverd krijgt, maar ook om de manier waarop het wordt gecreëerd. Wij blinken uit in beide.
De kennis van een volledig branding agency bij jou op de vloer?
Brede of specifieke brand services nodig? Kies voor consultancy, en niets overbodig. Verrijk je team met design experts, een contentmanager of een senior CMO.
Samen ontwikkelen we een merkstrategie gericht op merkloyaliteit
Frequently asked questions
Wat als je te maken krijgt met imagoschade?
Als je met een negatief imago torst, wat de reden ook is, moet je zeker en vast een rebranding overwegen. Denk maar aan de potentiële ‘shitstorm’ op social media, de schade is niet te overzien. Een slechte reputatie kan je dan ook jarenlang meedragen en kan zelfs impact hebben op je omzet. Door een grondige rebranding kan je die negatieve associaties van je afschudden.
Wat bij een fusie of overname?
Een fusie of overname is in feite al een rebranding an sich. Je moet tenslotte zorgen voor een nieuw merk en alles daarop afstemmen. Een samenhangende merkarchitectuur is immers van cruciaal belang voor zowat elk bedrijf.
Riskeer je klanten te verliezen bij een rebranding?
We gaan er geen doekjes om winden: ja, dat kan. Maar vergeet niet dat je bij een rebranding een heel blik nieuwe klanten kan opentrekken. Als je in een testfase je doelgroep bepaalt en kan bereiken, kan je bovendien de risico’s inschatten en beperken. Bezint eer ge begint!
Is het aangeraden om je rebranding op voorhand te testen?
Absoluut! Je wil tenslotte niet na een aantal maanden al aan een nieuwe branding moeten beginnen. Er bestaan bijvoorbeeld apps om je nieuwe merknaam te testen of te peilen naar de connotatie die de naam oproept. Je kan je nieuwe identiteit ook testen bij je doelgroep zodat je de juiste keuzes maakt en niet puur op je buikgevoel afgaat. Door op voorhand te testen kan je je nieuwe branding dus meetbaar maken en er de nodige lessen uit trekken.
Is rebranding een slimme marketingstrategie?
Je wil als merk boven het maaiveld uitsteken en de concurrentie een stapje voor blijven, niet? Wel, in dat geval is een rebranding een goed idee. Hiermee kan je je onderscheiden van de concurrentie en aan je klanten tonen waarom ze voor jou moeten kiezen.