Strøm ziet het licht met fonkelnieuwe branding en website
Strøm, ‘formerly known’ als DL Security, was voornamelijk actief op het vlak van security. Nu zoon- en dochterlief aan het roer staan was het tijd voor een nieuwe wind. Strøm transformeert nu gebouwen in duurzame, kostenefficiënte en onafhankelijke totaaloplossingen. Ze zijn dan ook helemaal thuis in future-proof wonen. En wij? Wij zijn helemaal thuis in webdesign en branding!
Identiteit gezocht
Het mag duidelijk zijn: DL Security zat ietwat in de rats. De website was namelijk aan een grondige update toe en de hele branding, inclusief hun naam, verwees niet naar hun huidige activiteiten. Die activiteiten spelen zich voornamelijk af in de energiesector, dus die elementen moesten absoluut meer naar de voorgrond treden. Ze klopten al snel aan bij Us met de vraag om een nieuwe branding en een nieuwe naam. Sesam open u!
Een nieuwe naam
We zijn de mosterd meteen gaan zoeken in de energiesector, met name de warmtepompen en zonnepanelen. Twee naamworkshops later was Strøm geboren. We kozen bewust voor het streepje in de ‘o’ omdat dit de naam net iets leuker en jonger maakt. Verjonging was tenslotte het codewoord doorheen de branding. Daarnaast kozen we ervoor om met felle groene tinten te werken. Die verwijzen naar het ecologische aspect van groene energie. Die groene kleuren trokken we trouwens ook door in de grafische elementen die op elke pagina opduiken om het geheel wat speelser te maken. Dankzij de verschillende tinten, van neongroen tot mosgroen, blijft een bezoekje op de website lekker gevarieerd.
Wie A zegt, moet ø zeggen
Het streepje in de nieuwe naam zit in de ‘o’, en die ronde vorm komt dan ook prominent terug in de branding, zowel in het logo als in grafische elementen. Het was voor Strøm ook belangrijk dat klanten een duidelijk overzicht krijgen van de diensten die ze aanbieden. We zorgden dan ook voor overzichtelijke pagina’s die onderverdeeld zijn per service. We maakten eveneens stickers, naamkaartjes en een styleguide voor social media. Hiermee kunnen ze via vooraf gemaakte templates hun content voor social media zelf invullen. Bijvoorbeeld een post over een nieuwe collega, een gebrande afbeelding of om nieuws aan te kondigen. Een klein extraatje is dat we ook een mockup hadden gemaakt voor een trui met hun nieuwe logo en branding. Us is dan ook van vele markten thuis!
Nieuwe branding met impact
Hoe de samenwerking verliep en wat het resultaat was van dit alles? Wel, dit is wat Strøm zelf te zeggen had nadien: “De samenwerking met Us verliep erg vlot. De communicatie was altijd helder en correct. We kregen snel en vlot antwoord op al onze vragen. Met een prachtig resultaat als gevolg!” We hadden het zelf niet beter kunnen verwoorden en het gevoel is geheel wederzijds!