ConsultancyDigital Marketing

Webshop van Bel&Bo biedt klanten nu een omnichannel ervaring

Het modebedrijf Bel&Bo telt maar liefst 600 medewerkers en creëert een aangename winkelbeleving voor het hele gezin. Die beleving moet natuurlijk doorgetrokken worden in de webshop. Door een knap staaltje teamwork van Us en Bel&Bo is de website nu een app geworden, waardoor klanten gemakkelijker en sneller kunnen shoppen.
E5 mockup webdesign mobile

Webshop 2.0 gezocht

Het huidige IT-landschap evolueert razendsnel en e-commerce dus ook. De webshop van Bel&Bo kon niet achterblijven en het was tijd voor een grondige update. Bel&Bo maakte nog gebruik van het verouderde Magento 1 Community platform dat geen nieuwe functies en beveiligingsupdates meer kreeg. Het doel? Een betere omnichannel ervaring aanbieden aan hun klanten, met een grote focus op mobile first.

E5 mockup webdesign

Een omnichannel klantenbeleving

Na een kick-off met onze UX/UI designer was het duidelijk in welke stijl we moesten ontwerpen en wat geoptimaliseerd moest worden. We gingen aan de slag met het bouwen van de front-end van PWA met Magento PWA Studio, maakten op het backend niveau alle data beschikbaar, bouwden verder op het Adobe Commerce Cloud platform en zorgden voor de integratie met back-end systemen zoals ERP, CRM, shipment en payment providers. We stemden samen met het dedicated team de front-end ontwikkeling wekelijks af op de designs. Een fraai staaltje teamwork!

Progressive Web App

De vorige versie van de webshop was niet PWA (een Progressive Web App), maar dankzij onze goede vriend Magento 2 is dat nu wel het geval. De webshop is nu een app geworden, waardoor de gebruiker gemakkelijker en sneller kan shoppen. Na de lancering van een dergelijke webshop ziet men vaak een klein dipje in de bezoekerscijfers en omzet, maar in het geval van Bel&Bo was dat net het omgekeerde. De beoogde doelstellingen, zowel op het vlak van omzet als conversie, werden netjes behaald. De omnichannel beleving is duidelijk een meerwaarde!

E5 mockup webdesign

Goed nieuws voor de klant

De vernieuwde webshop heeft namelijk heel wat voordelen voor de klanten. Hier gaan we! Klanten kunnen vanaf nu de productvoorraad in bepaalde winkels nagaan, producten bekijken die binnenkort in de winkels te vinden zijn, hun aankoop volgen via een track & trace-nummer, gift cards online gebruiken, genieten van de click & collecten ze worden per mail verwittigd van zodra hun item in stock is. Bel&Bo + Us = a match made in heaven!

Wil je net zoals Bel&Bo je klanten een omnichannel ervaring aanbieden?

Gerelateerde cases

Content CreationDigital Marketing