BrandingContent CreationDigital Marketing

Impact  met  Social  Media  in  2023

De digital marketeers van Us volgen de trends en strategieën die de feeds zullen domineren steeds op de voet. In deze blog ontdek je de strategieën die focussen op kosteneffectiviteit en winstgevende groei.

Paid social, blijven gaan!

Als het gaat om paid social media, gaat een dalende markt gepaard met bezuinigingen op het advertentiebudget. Adverteerders die hetzelfde handhaven zullen dan ook floreren dankzij goedkopere en effectievere media.

Naast Paid Social kijken we bij Us naar organische activiteit voor omzetgroei. Want, de digital customer journey begint of eindigt niet met een direct response op ads.

Veel van je concurrenten trekken zich terug tijdens deze dalende markt. Als je je organische sociale media doordacht opbouwt, zul je niet alleen marktaandeel en publiek behouden of veroveren, maar je merk zo positioneren dat je ook na de recessie succesvol blijft.

team digital Us 

TikTok als revenue motor

Een laatste oproep voor merken to go vertical. Kies voor een all-Reels en all-TikTok strategie. Daarmee spreek je een half miljard gebruikers (met koopkracht) aan op het platform.

Communities inspireren

Het beantwoorden van DM’s en het liken van reacties is niet voloende. Kijk verder dan interacties en kies voor een meer strategische aanpak. Creator partnerships maken hier ook deel van uit omdat ze waardevolle conversaties tussen je volgers stimuleren.

Een goede strategie voor community building is proactief en gebaseerd op een waarde-uitwisseling. Denk aan Facebookgroepen, Close Friends-activaties voor je trouwste volgers, de waarde van UGC enzovoort.

Sociale e-commerce-trajecten optimaliseren

Blijf social e-commerce journeys optimaliseren, vooral bij het aantrekken en behouden van een jonger publiek. Gen Z is de slimste bevolkingsgroep op sociale media. Ze weten hoe ze de producten kunnen vinden die ze willen en hoe ze die tegen de beste prijs kunnen kopen. Vooral met buy now/pay later-opties zoals Afterpay of Klarna is Gen Z snel geneigd impulsaankopen te doen nadat ze iets zagen op TikTok.

Delen:

Ondersteuning bij je organische of betaalde sociale media marketing?   

Delen:

Gerelateerde blogs

search bar
AIContent CreationDigital MarketingE-commerce

How AI and SEO Automation Transform Product Descriptions for eCommerce

Lees meer
worker
Content CreationDigital MarketingPerformance & data

Winning the war for talent with performance marketing

Discover how Us empowered a client in Belgium to overcome staffing challenges, filling 20 technician roles efficiently with recruitment marketing and data-driven insights.

Lees meer
webshop mockup
AIDigital MarketingE-commercePerformance & data

Supercharge Your eCommerce with AI-Driven, SEO-Optimized Product Descriptions

Lees meer